2010. augusztus 2., hétfő

Csoda - Gyerek - Gondolatok a művészetoktatásról

Egy hozzászólás:
Figyelemmel kísérve a művészeti iskolák minősítését, a jogbiztonság sérelmét és törvénysértéseket látok:


1. A Minősítő Testület a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény szerint nem végezhetne hatósági munkát, ha azt végezne, akkor sem ilyen szabályokkal. Ez nem jogalap normatíva elvonására.

2. A helyszínen folyó szakmai minősítő munka nem kisebb mértékben törvénysértő, amennyiben a következménye a normatíva megvonása.

3. Az előminősítés több intézmény esetében a törvényes határidőre nem zárult le, az OKÉV máig nem zárta le a maga részéről az előminősítést. Az iskolák működésének biztonságát veszélyezteti, hogy úgy indultak neki a tanévnek, hogy nem ismerik működésük várható anyagi feltételeit.

4. A normatíva felezése nagy valószínűséggel alkotmányellenes, hiszen megkérdőjelezi a tanulók jogegyenlőségét.

5. Nagy valószínűséggel alkotmányellenes, hogy a törvény szerint, hogy az újonnan alakult intézményeknek nincs módja minősítést szerezni. Erről alacsonyabb szinten nem lehet rendelkezni, mert az ellentétes a törvénnyel.

6. A Minősítő Testület közleményei, határozatai számos esetben nem felelnek meg az érvényes jogszabályoknak, és több esetben kétségtelenné teszik, hogy a testület az előminősítés során nem normatív módon járt el.

7. A 2006-os költségvetési törvény kormányrendelet alkotását írja elő a minősítési eljárás szabályozására. Ehhez képest minisztériumi rendelet született, és eljárásrendeket már szakmai szervezeti szinten írnak. Ezek az eljárásrendek olyan kérdésekre is kiterjednek, amelyeket csak törvény vagy rendelet szabályozhatna. Ez jogellenes.

8. A Minősítő Testület nyilatkozatai, amelyek alapul szolgálhatnak a normatíva felezésére, ellentmondanak érvényes közigazgatási határozatoknak. Ez a helyzet nyilvánvalóan törvénytelen.

Mindezekre tekintettel javaslom, az öt szakmai szervezet haladéktalanul kérje ki jogászok véleményét a fentiekben, majd forduljon a minisztériumhoz, szükség szerint a nyilvánossághoz a törvénymódosítások mielőbbi kezdeményezésére. Ha ez nem vezet eredményre, akkor az Alkotmánybírósághoz is. Egyúttal javaslom, kezdeményezze az alkalmazási feltételek átmeneti szabályainak megalkotását azokra az esetekre, ahol elegendő felsőoktatási férőhely és szakindítás hiányában a pedagógusok képesítésével gond van. Végül javaslom a tisztességesen tarthatatlannak látszó decemberi határidő kitolását, ugyanis amennyiben az iskolák önhibájukon kívül nem minősülnek, és a normatív támogatásuk csökken, az a jogbiztonság sérelme miatt nagy valószínűséggel alkotmányellenes helyzetet eredményez. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése